[Vide0]”Apa ni, har4m pakai pewarna kuku. Nanti tak sah sembahyang.” Bagusnya Ammar tegur Qadejah

Siapa tak kenal dengan keluarga usahawan terkenal Dato’ Aliff Syukri. Bukan Dato’ Aliff sahaja yang menjadi tumpuan, malah kehidupan anak-anaknya juga sering menjadi perhatian netizen. Walaupun Dato’ Aliff sering dikecam kerana sikapnya yang kadang-kadang agak keterlaluan, tetapi tidak dinafikan cara beliau mendidik anak-anak sangat tegas dan bagus.

Lihat sahaja sikap anak-anaknya tidak dimanjakan dengan kemewahan, menghormati pembantu rumah serta kuat mendalami agama. Dato’ Aliff sendiri pernah berkata, jika dulu dia tidak mampu, beliau ingin pastikan anak-anaknya mendapat pendidikan yang sempurna dan dalam masa yang sama tidak terlalu terikut dengan kemewahan yang mereka ada.

Anak sulungnya, Ammar Ahyan sebentar tadi memuat naik satu video di laman media sosiaI IG miliknya. Dalam video tersebut Ammar telah memar4hi dan menasihati adiknya yang ‘kant0i’ memakai pengilat kuku. Menurut Ammar ia adalah har4m kerana mempunyai bahan kimia yang menyebabkan wudhuk tidak dapat meresap ke anggota badan.

Qadejah yang terkejvt dengan kehadiran Ammar menjelaskan bahawa itu adalah pengilat kuku pakai buang. Ammar juga turut menasihati Qadejah yang memakai tudung tetapi memakai baju berlengan pendek.

Vide0 :

Alhamdulillah, bagusnya Ammar menegur adiknya. Sempurna didikan yang diberikan oleh Dato’ dan Datin. Perkongsian tersebut mendapat reaksi dari netizen yang rata-rata memuji tindakan Ammar yang menegur Qadejah. Itulah tanggungjawab seorang abang.

Abang yang bertanggungjawab..Semoga menjadi anak yang soleh.

Terbaik la abang long…nasihat n teguran yang baik….

Baiknya ammar.bertanggungjawab sangat.

Sweetnya ammar abang yang baik.

Dalam masa yang sama Dato’ Aliff yang baru sahaja pulang dari London berasa sangat teruja untuk berjumpa lsteri dan anak-anak. Siapalah yang tak rindukan keluarga setelah berjauhan lebih seminggu. Seronok betul lihat reaksi anak-anak Dato’ menyambut kepulangan abah mereka.

svprise anak2 bila dah sampai malaysia..siapa yang paling over??

Para pengikut pun merasa seronok lihat telatah keluarga bahagia ini.

Alhamdulilah dato sri dh sampai rumah jumpa semua kesayangan nya semoga dato sri sentiasa sehat Aamiin @aliffsyukriterlajaklaris

Hahah baemmmm. Suka betol dengar baem punya potpet2.

Terkej0t saya tengah tunggu muka mina nak nangis tetiba keluar muka dato.

Senang semua abah pulang..expecialy Yusoff..kereen baju yusof abah beli..dattuk janganlaa ganggu ameena..kecil hati dia tau..walaupun bercanda tapi dia tetap sedihh…selamat balik ke rumah..uhuuuuiii

Happy nye masing2 Masha Allah, best nye tengok bonding family DS. Walau sesibuk & penat mana tetap layan anak2 sambil2 live… terbaik

Vide0 :