“Tak payah la libatkan isteri orang. Ini hal keluarga si suami tu kot.”

Kontr0versi yang meIanda keluarga arw4h Abam sedang menjadi sebutan netizen. Kisah yang sepatutnya menjadi perbincangan antara keluarga menjadi tuIar selepas Dato’ Aliff Syukri membuat rakaman langsung di kediaman isteri arw4h, Nor Hidayah.

Melalui temubual bersama Dato’ Aliff Syukri, persoalan yang diberikan kepada Hidayah mendapat perhatian daripada netizen apabila Hidayah memberitahu bahawa dia tidak mempunyai apa-apa selepas keluar dari rumah arw4h suaminya. Rakaman video yang dibuat oleh Dato’ Aliff Syukri menimbulkan rasa kurang senang pada Ali kerana telah mengundang fitn4h kepada keluarga mereka.

Walau bagaimanapun, Ali tampil memberikan penjelasan sebenar tentang apa yang berlaku. Namun netizen nampaknya masih tidak berpuas hati dan terus memberikan kec4man dan andaian mereka tersendiri. Masing-masing mahukan penjelasan dari pihak Hidayah.

Tidak cukup Ali dan ahli keluarga arw4h Abam yang lain menjadi m4ngsa kec4man, isteri Ali juga tidak terlepas menjadi tempat melepaskan amar4h netizen. Ada beberapa netizen yang sanggup menghantar dm ke akaun IG isteri Ali, Melati dan menghamburkan kata-kata maki4n dan hin4an sehingga mendoakan perkara yang tidak baik berlaku pada anak yang sedang dikandungkan.

Sengketa yang meIanda ini hanyalah antara Hidayah dan ahli keluarga arw4h Abam, tidak wajar sekiranya melibatkan orang lain tambah lagi mendoakan perkara yang tidak baik. Seharusnya sebagai orang luar tidak perlu masuk campur atas urusan keluarga mereka walaupun ia teIah tular sebaiknya mendoakan sahaja agar ia dapat diselesaikan secepat mungkin.

Alhamdulillah syukur Ya ALLAH … Ada seorang insan yg mendoakan kami anak beranak… Walaupun anak ku masih seketul daging , die mengerti semuanya…

Semoga ALLAH tunjukkan lah kebenaran nya dan KAU berilah apa yg setimpal pada mereka yg mendoakan kami sekeluarga ….

Abang abam , adik Ainul…. Doakan semuanya akan menjadi baik2 saja yer… In Shaa Allah …

#lovewalid #lovekakakaaira #loveadikainul #lovefamily #adikainuldalamkenangan #abangabamdalamkenangan #alfatihah

 

Foto tersebut dimuat naik sendiri oleh Melati di laman IG miliknya. Jelas rasa kesaI di hati Melati apabila ada orang yang tidak dikenali tetapi sanggup mengeluarkan kata-kata yang boleh mengguris hati seorang ibu. Achey juga turut meninggaOkan komen dan meminta agar Melati dapat sabar dan teruskan berdoa agar semuanya kembali pulih.

Kenapa lahh merebak2 ni… yang baik-baik kejadian di buat begini…yang tak terlibat di libatkan kenapa… Kita sama2 doakan semuanya baik2 je melati…

Bersabar sis… semua akan menyesaI bila dah tahu cerita sebenarnya… off je komen insta ni dulu …. berehat jaga diri tu baik2

sabar kak..orang tak belajar agama memang begitu…dieorang ingat cepat kot nak uruskan harta pusaka nak buat faraid macam masak mi segera… sebab tu balu tak leh keluar rumah dalam masa edah..camni la undang fitn4h…mintak jauh la kite semua dengan fitn4h dajjaI ni..be strong kak..jage kesihatan akak dan baby.

Tak payah la libatkan isteri org…ni hal keluarga si suami tu kot..duk libatkan isteri org buat apaaa. jangan libatkan isteri dan anak ali la gaisss..

Ini maksud Ali. “Hin4 lah aku. Tapi jangan dihin4 family aku” sabar melati. Azie doakan kandungan melati sihat. Insyaallah semuanya akan baik2 saja

 

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :