“Setelah puluhan kali chem0therapy yang terpaksa saya tempuh, kini saya mampu ukir senyuman.”- Elyana mahu keluarga dan rakan rapat terus beri sokongan pada pesakit k4nser

Penyanyi Elyana pernah mengejutkan rakyat Malaysia satu ketika dahulu apabila dia membuat pengumuman tentang peny4kit k4nser yang dihadapi ketika tersingkir di Konsert Gegar Vaganza musim ke-4. Ketika itu k4nser limf0ma sudah pun di tahap empat, namun Elyana masih terus bersemangat dan memberi inspirasi kepada semua yang senasib dengannya.

Sudah hampir sepuluh 10 tahun berper4ng dengan masaIah kesihatan, kita boleh rumuskan Elyana sememangnya seorang wanita yang sangat kuat. Melalui pekongsian terbaru dimana dia memuat naik foto semasa melakukan chem0therapy beberapa tahun yang lalu.

https://www.instagram.com/p/B5NFxEvlkhZ/

Tujuannya adalah satu supaya memberi motivasi dan tips kepada sesiapa sahaja yang mempunyai masaOah kesihatan sepertinya malah Elyana berharap agar ahli keluarga terdekat dan rakan-rakan dapat terus memberi sokongan yang padu kepada pes4kit.

Throwback.Ini ketika chem0therapy pertama setelah saya disahkan K4nser tahap 4..

Setelah pulahan kali chem0therapy yang saya tempuh di tahun-tahun yang sudah,senyuman dapat saya ukir untuk kali ini.

Hidup saya penuh dengan ujian yang tak semua saya dapat cerita kan untuk semua.Terpuruk saya,biarlah saya seorang yang simpan.

Saya akan tetap HADAPI DENGAN SENYUMAN.

Insyallah.

Kepada anda di luar sana yang mempunyai ahli keluarga atau orang yang anda kenali sedang berjuang meIawan k4nser,selalu lah ingat untuk tidak segan merangkul mereka dan peduli akan mereka yang berjuang.

Kerana hanya doa dan sokongan dari orang-orang tersayang kami harap kan.

Kepada yang masih sihat,jagalah kesihatan anda.Kerana k4nser boleh terjadi kepada sesiapa sahaja.

https://www.instagram.com/p/B8JH4SDFJuX/

Perkongsian yang dibuat turut mendapat reaksi para pengikutnya di IG. Malah ada juga yang berkongsi pengalaman yang serupa. Kami doakan Elyana dan pes4kit k4nser yang lain akan terus kuat dan sihat seperti sediakala.

Saya dapat rasakan….wlaupun saya k4nser tahap 1.

mashaAllah tengah s4kit pun cantik. Moga sentiasa sihat El

manusia paling kuat adalah kamu

Betul tu suami saya pun bekas pes4kit k4nser tahap 5, Skrg masuk 3 thn, alhamdulillah dah sihat

Kite semua sedang diuji…dalam pelbagai bentuk…harap @elyanaofficial1 tabah dan dont give up…we love you so much.

Bintang itu mendirikan rumah tangga bersama Khairul Anuar Husin pada 2010 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Cinta Sumayah, 9 tahun dan seorang anak angkat Cahaya Ramadhani.

https://www.instagram.com/p/B7QUlV2F-a3/

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :