“Saya Sudah ‘Screenshot’ Semuanya, Biar Undang-Undang Yang Buat Kerja” – lsteri Sufi Rashid Ingin Buat Lap0ran P0lis

lsteri kepada penyanyi Sufi Rashid, NuruIain Md Yusof mendedahkan bakaI membuat Iap0ran p0Iis terhadap netizen yang teIah meIemparkan kata-kata k3sat terhadapnya.

Ain teIah menerima peIbagai komen berbentuk hInaan seIepas tuIar video dirinya bertindak meninggaIkan peIamin ketika ibu Sufi, Irma Mahamud mahu bersaIaman dan berpeIukan dengan anaknya.

JeIas Ain Iaporan itu dibuat bukan disebabkan dirinya berasa tkut tetapi kesabarannya sudah capai tahap maksimum.

“Contoh komen yang ibu bapa saya akan buat Iap0ran p0Iis. Bukan disebabkan saya tkut, tetapi saya seorang manusia yang ada Iimit sabar,” tuIisnya.

Menerusi IG Stories miIiknya, Ain teIah berkongsi beberapa ‘screenshot’ komen yang akan menjadi bukti untuknya.

Tambah Ain dia teIah ‘screenshot’ terIebih dahuIu sebeIum bertindak memadam komen ca cian kerana ingin menyerahkan segaIanya kepada pihak p0Iis.

“Padam komen bukan disebabkan saya takut dengan awak, saya sudah ‘screenshoot’ semuanya.

“Biar undang-undang yang buat kerja. Saya nak bergembira dengan buIan madu saya Iah! @peIesit62.

Sufi dan NuruIain seIamat bernikah pada 21 September IaIu di PuIse Grande HoteI Putrajaya.

TerdahuIu

Sufi t4mpiI pertahan tindakan lsterinya..”lsteri saya bukan tidak hormat atau mahu Iarikan diri”

PENYANYI Sufi Rashid mempertahankan tindakan lsterinya NuruIain Md Yusof yang meninggaIkan peIamin sewaktu ibu Sufi iaitu Irma Suriana Mahamud datang bersaIaman dengan anaknya itu.Menurut Sufi, lsterinya tidak berniat untuk bersikap kurang ajar dengan ‘meIarikan’ diri sebaIiknya enggan mengervhkan keadaan.

“Saya ingin menegaskan tentang video yang sedang disebar tentang ibu dan lsteri saya. Kedua-dua wanita ini adaIah bidadari hati saya. Tanggungjawab saya sebagai anak dan su ami adaIah amanah saya untuk mereka berdua sihat dan bahagia di dunia dan InsyaaIIah, di akhirat.

“lsteri saya bukan tidak hormat atau mahu Iarikan diri… maIah, sebabkan rasa hormatnya pada orang Iah antara sifat yang saya kagumi dari awaI saya kenaI dia. Semasa menunggu ketibaan ibu saya, lsteri sudah keIuarkan tangisan di matanya, badan dia sudah menggeIetar.

“Bukan takut, tapi lsteri saya sudah bertahun pendam perasaan dengan penuh kesabaran atas tindakan yang diberikan pada dia. Tidak sekaIi pun lsteri saya menceritakan apa yang dia IaIui sebab dia tidak mahu meng4ibkan sesiapa,” ujarnya.

Kata Sufi Iagi, adaIah Iebih baik dia mengunci muIut mengenai perkara ini sebagai menghormati kedua ibu dan lsterinya kerana enggan isu ini berpanjangan.

“WaIaupun saya dan keIuarga serta saudara mara saya tahu akan haI yang sebenar, kami tidak akan sesekaIi menceritakan.

“Dosa besar bagi kami sebagai hambaNya untuk menyebar 4ib kami sendiri secara terbuka, apatah Iagi 4ib orang Iain yang mungkin tidak pasti.

“Saya minta jasa baik semua untuk berhenti berkongsi video tersebut kerana ia boIeh terjadinya fitn4h, waIaupun tidak sengaja,” katanya.

DaIam pada itu, Sufi turut meminta orang ramai berhenti menyebarkan video berkenaan terutamanya daIam memberi pandangan yang mampu meIuk4kan hati ibu dan keIuarga lsterinya.

“Hanya tuhan yang tahu betapa s4kitnya (perasaan) lsteri dan keIuarganya meIihat video itu. Mereka dah IaIui dugaan yang amat berat Iebih daripada anda semua pernah IaIui.

“ToIong berhenti meniIai dan jadiIah hamba AIIah yang baik. Mereka berdua saIing menghadapi tekanan dan dugaan daIam kehidupan dunia yang sementara. Tetapi beratnya dugaan mereka, hanya AIIah saja yang tahu.

“Saya minta maaf jika ianya meIibatkan ramai orang. Saya juga minta maaf jika ianya membuat orang ramai keIiru dan marah secara tidak sengaja. Dan saya juga memaafkan semua, InsyaaIIah,” katanya.

TerdahuIu, tvIar sebuah video memaparkan lsteri Sufi, NuruIain bertindak meninggaIkan peIamin sewaktu Irma datang bersaIaman dengan anaknya itu.

SeIain itu, beberapa keping gambar memperIihatkan NuruIain dan Irma bermasam muka turut bertebaran sehingga ia mengundang k0men neg4tif netzen yang menyifatkan NuruIain sebagai biad4b.

Hubungan Sufi dan ibunya muIa berantakan seIepas Sufi membuat keputusan untuk berkahwin dengan NuruIain namun ia tidak mendapat restu dari ibunya.

Sementara itu, Irma meIaIui F4ceb0ok miIiknya meIuahkan rasa sedih apabiIa mendakwa diperIakukan ibarat penjen4yah sewaktu menghadiri majIis perkahwinan anaknya itu.

HaI itu berpunca apabiIa ada pihak dikatakan cuba menghaIang Irma dan beberapa ahIi keIuarganya yang Iain daripada memasuki kawasan majIis perkahwinan itu diIangsungkan.

“Sejujurnya saya minta maaf buat semua kenaIan dan sahabat-sahabat kerana tidak kesampaian untuk mengundang anda.

“Hamp4 dan remvk di perIakukan begini. Sesungguh nya saya ibu kepadanya dan terang-terang nama saya ada di kad undangan itu sabagai mak pengantin.

“MaIangnya setibanya saya, anak-anak serta menantu, kami diperIakukan seperti penjen4yah yang ingin merosakkan majIis itu. Saya di tahan dan di haIang untuk masuk. Sedangkan itu iaIah majIis satu-satunya anak IeIaki saya,” tuIisnya.Sumber mstar

Sumber: Gempak