“Saya lebih sanggup pikul barang yang berat dari pikul fitn4h.” Ibu Puteri sebak jawab tudvhan yang diIemparkan. Dato’ Aliff Syukri ded4hkan ibu Puteri pernah minta kerja dengannya

Sejak tuIar berita kesusahan yang dialami oleh Adik Puteri Balqis, pelbagai andaian yang telah diIemparkan. Ibarat seperti berada di dalam sebuah yang sama, netizen mempertikaikan apa peng0rbanan Norashikin Mohd Aziz sebagai ibu. Mengapa seorang ibu sanggup membiarkan anak yang s4kit berada di jalanan mencari rezeki untuk sesuap nasi? Mengapa si ibu tidak bekerja? Andaian dan pertanyaan dibuat sedikit pun tidak memikirkan hati dan perasaan seorang yang bergelar ibu.

Mungkin itulah antara sebab mengapa ibu Puteri sebolehnya tidak mahu menerima apa-apa bantuan. Sungguh berat ujian di duga dengan s4kit yang hingga ke hari ini doktor sendiri masih belum dapat mengesahkan apa sebenarnya masala4h kesihatan yang di hadapi oleh Puteri.

PAKAR Pediatrik dan Neonatologi, Pusat Pakar Swasta Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dr Masri Muhamed mengesahkan Puteri tidak menghidap k4nser seperti yang didakwa sejak beberapa tahun lalu.

“Apabila saya jalankan segala ujian klinikaI, saya tak dapat berikan satu kesimpulan apa masaIahnya. Jadi, saya teruskan dengan pelbagai ujian d4rah kerana dia kelihatan sangat pucat.

“Saya tengok kandungan hemogIobin dalam darahnnya sangat rendah, jadi saya jalankan ujian lain untuk fungsi hati dan buah pinggang. Selepas semua kajian dilakukan, saya mendapati dia tidak menghidap k4nser, tetapi masaIah berlainan,” katanya.

Namun, ‘masaIah berlainan’ yang dimaksudkan masih lagi menjadi tanda tanya walaupun beberapa ujian d4rah telah dijalankan untuk mencari punca peny4kitnya.

Sebagai seorang yang pernah melalui rasa kesusahan, Dato’ Aliff Syukri terpanggil unuk bertemu muka dengan Puteri dan ibunya. Tidak mahu terus membuat andaian dan t0hmahan yang akhirnya menimbulkan fitn4h, Dato’ Aliff memilih untuk bertanya dan mendalami sendiri apa yang dilalui oleh dua beranak ini.

Menurut Puteri, ibu adalah orang yang paling rapat dan sentiasa ada disisinya. Ibu Puteri juga turut mempunyai masaIah kesihatan dan sering jatuh pengs4n. Dia akui bahawa terasa s3dih dan kesaI dengan segala tohmahan yang diIemparkan, tiada seorang pun yang bertanya tentang kesih4tan dan keadaannya tetapi menudvh tanpa usul periksa.

“Kadang-kadang saya lebih sanggup pikuI barang yang berat dari pikuI fitn4h.” Ibu Aqish

Dato’ juga memberitahu bahawa ibu Puteri pernah memberi mesej kepadanya ,sekiranya ada pekerjaan yang boleh dilakukan. Beliau sempat meminta maaf kerana ketika itu beliau tidak perasan dan mesej itu di baca oleh pembantunya. Dato’ Aliff berjanji akan cuba membantu Puteri semampu mungkin tetapi tidak mahu mendedahkan apa yang diberikan.

Ditanya sekiranya dihantar pulang ke kampungnya di Negeri Sembilan dan berpis4h sementara ibunya mencari rezeki di Kuala Lumpur, adakah Puteri sanggup? Puteri tetap menyatakan pendiriannya untuk selalu berada di sisi ibunya dan tidak sanggup untuk berpisah.

” Ibu jiwa Puteri, kalau ibu tiada, h4ncur semua.” Puteri Balqis

Nyata perjumpaan yang dibuat antara Dato’ Aliff Syukri bersama Puteri dan ibunya mengundang sebak kepada rakyat Malaysia. Dalam masa yang sama rata-rata terharu dengan keprihatinan yang diberikan oleh Dato’. Jika tidak mampu untuk meringankan beban, janganlah pula kita menambahkan beban kepada mentaI mereka. Sebaiknya doakan semoga kesihatan dan keadaan mereka berdua kembali pulih seperti sediakala.

Kesian Mummy puteri.. Dia hidup dengan tek4nan.. Semoga Mummy puteri diberikan kesih4tan yg baik dan dilimpahkan rezeki untuk terus menjaga puteri.. Dan semoga puteri diberikan kesembuhan dan dipermudahkan urusan perubatannya..

Secara jujurnya.. Abg terlajak laris memang power.. Dan semoga tv terlajak laris memberikan inspirasi kepada semua insan.. Terima kasih datuk aliff terlajak laris dan keluarga..

Alhamdulillah DAS semoga dilimpahi rezeki yang luas inshaAllah..saya tau DAS seorg yg pemurah dan baik hati..even ramai cakap DAS ri4k n nak menunjuk sebenarnya kalau dilihat dari sudut yang positif DAS sebenarnya hendak memb4kar semangat anak ii muda sebenarnya ..sebab DAS dr bawah sampailah skrg..DAS sebenarnya org yang pemurah..Semoga berterusan InshaAllah kita semua dilimpahi rezeki Aamiin Aamiin..

Doa pn saIah satu pertolongn, jadi mari la kita doa sama ii semoga ibu balqis, balqis dn orang yng membantu depa ni dimurahkn rezeki panjang umur diberi kesihatan dn mempermudahkn urusan.

Vide0 :