“Permohonan diluluskan, tak habis-habis drama sindir menyindir.”

Sebelum ini kec0h apabila khabar angin tentang rumah tangga ahli perniagaan terkenal Datuk Aliff Syukri dan isteri Datin Shahida. Pada mulanya kedua-dua mereka menafikan perkara tersebut namun baru-baru ini Datuk Aliff telah mendedahkan surat permohonan cerai di IG storynya.

Selain itu Datuk Aliff dilihat kerap memuat naik status di Instagram dan didakwa oleh netizen seolah-oleh memerli dan sinis kepada isterinya. Ramai yang menasihati Datuk Aliff untuk membuang rasa ego dan bersama isterinya semula memandangkan tempoh perkahwinan mereka bukannya sekejap malah sudah 13 tahun.

Memang bukan semuanya indah ketika di alam perkahwinan, tetapi itu adalah ujian dan dugaan tambah lagi mereka sudah mempunyai lima orang anak dan seorang anak angkat.

Kesulitan itu bukan untuk ditangisi tetapi untuk dihadapi dengan kesabaran dan ketenangan kerana cinta itu layak diperjuangkan..

tetapi tidak akan bererti apa-apa jika ia tidak pernah dihargai….

Cer teka umur sy masa ni brp?? time saya pergi haji masa masa ni mak saya belanja semua dan sy reti bersyukur sbb apa yg saya ada hari ni smua dr dia..waktu ni dia lah bawa sy dr kampung ke bandar, duduk hotel selesamasa buat haji , duit poket mak beri, baju lawa, tq mak hargai kri kenagan yg x leh di lupakan masa ni belum kawin lagi.. .

syurga anak lelaki itu adalah di bawah telapak kaki ibunya.. tak ada wanita paling bernilai dan beharga dan patut sy ikut arahannya melainkan ibu sy #untiltomorrow @bondarozitaibrahim #retihormat #bersyukur #pemohonandiluluskan

Perkongsian yang dimuat naik oleh Datuk bagaimanapun turut mendapat perhatian netizen. Ramai yang menasihati dan tak kurang juga yang tidak senang dengan status yang dimuat naik yang dilihat agak sinis. Apa-apa pun kami harap perkara ini dapat diselesaikan sebaiknya.

Memang lah ibu tu syurga kau, tp isteri tu tanggungjawab kau. Dia ade hak menasihati kau. Alamak jantan ni. Pergi balik sekolah pondok kau balik lah.

Kesiannya isteri dato, dato semua org perempuan terutama isteri kita, patut kita hargai juga sbb dia pun pernah berkorban bertarung nyawa utk kita, sudah2 la pentingkan diri. Tgk siapa d belakang dato saat dato ssh, bkn time dato senang je.. isteri tu amanah dato tahu x. Amanah yg Allah akan tanya kat akhir4t kelak klu kita main acuh xacuh dlm mnjaga amanah ni.

Jd dato ptut jgk menghrgai isteri yg melahirkn ank2 dato…buat tahu buat ank tpi di tinggal2kan….

Bukan nk kata ape. Btl org kata. Lelaki diuji disaat dia kaya. Dan wanita diuji di saat lelaki ssh. So, dato faham2 lah ye. If lps ni ada wanita lain dtg psti xsma mcm datin. She is the best for you dato. Jgn ego ye. Prmpuan ni klu pujuk cepat je cair terutama klu pujuk tu suami dia. Dato, pujuklah datin demi anak2 dato. Okay dato! Smga urusan dato sekeluarga dipeemudahkan.

Vide0 :

“Kalau nak duduk lama kena la pandai menghargai, pandai hormat bukan kurang ajar, rasa diri tu bagus.” – Datuk Aliff Syukri

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :