“Musibah yang Allah berikan ada hikmahnya.”

Sebagai umat Islam kita percaya setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. Begitu juga dengan apa yang sedang kita lalui sekarang. Penularan wabak COVID-19 telah mem4ksa manusia seluruh dunia untuk terus berada dalam rumah tanpa perlu melakukan aktiviti harian seperti sebelum ini mahupun ke kerja.

Malah menurut statistik laporan jenayah juga telah berkurang. Melalui status yang dimuat naik oleh Pencetus Ummah Amin, beliau bersyukur melihat ramai yang mula mengambil iktibar tentang apa yang berlaku. Ramai yang bersedekah, mendekatkan diri dengan Tuhan dan rakan selebriti juga sudah mula mengajak para peminat untuk sama-sama membaca Al-Quran.

Musibah yang Allah berikan ada hikmah nya . Kita sudah mula berfikir . Berikan semangat pada mereka yang telah berubah dan mahu belajar agama . Waktu waktu kritikaI ini jauhkan dari peny4kit hati . Buat apa sahaja yang baik agar ia boleh ditiru oleh orang ramai . Kita buat baik sebab nak Allah terima kita .

Tahniah pada yang mula berhijrah . Allah akan berikan kekuatan pada kalian . Berdoalah agar Allah angkat musibah dan dugaan ini . Jangan putus asa . Duduk rumah dan putuskan rantaian virus . Kita ada 14 hari lagi untuk buktikan . Jika kita degil maka lama lagi kita duduk rumah . Tak boleh bekerja , tak boleh berniaga . Jaga diri semua ya .

Perkongsian yang dibuat mendapat komen balas dari para pengikutnya. Mereka rata-rata bersyukur dan bersetuju dengan pandangan yang diberikan. Kita doakan kebaikan ini akan terus berkekalan.

Betulkan ustaz.. Cuaca pun sangat-sangat redup sjak pergerakan kawalan tu.. Macam sayu je.. Maksi4t takde. KemaIangan takde.. Jenayah takde. Allahuakbar…

Alhamdulillah…moga berterusan ketakwaan kami Kepada mu Ya Allah. Ampunilah d0sa kami sebelum ini dan kelalaian kami selama ini..Allahu.

Aamiin.Alhamdulillah..Hikmah atas apa yang berlaku..Banyak hikmah yang tersembunyi yang kita tidak tahu..Berprasangka baik kepada Allah SWT..Semoga Allah ampunkan dosa- dosa hambanya yang lemah dan terima taubat kita..Allahhuakbar.

Amminn ya rabbal almin.. Setiap ujian akan ada hikmah nye.. Menyucikan bumi dari segala kotoran.. Dan dosa2 yang lalu..

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :