Majikan campak Handphone staf kerana asyik main TikTok dan selfie

Melalui satu video yang tuIar di laman twitter semalam adalah berkenaan dengan seorang majikan telah bertindak memarahi pekerjanya yang selama ini kerap berselfie dan bermain TikTok semasa bekerja.

Dalam video itu jelas bahawa majikan tersebut mendapat banyak aduan berkenaan dengan pekerja tersebut. Majikan wanita tersebut sudah berada hampir 15minit di hadapan pekerja tersebut tetapi kehadirannya tidak disedari oleh pekerja itu kerana leka bermain telefon bimbit.

Majikan tersebut meminta telefon bimbit pekerjanya dan menghempas telefon tersebut ke lantai sehingga berkecai.

Perkongsian video yang oleh saIah seorang warga twitter itu mendapat banyak komen baIas berkenaan isu tersebut. Mereka bersetuju majikan tersebut menegur dan memarahi pekerja tersebut namun tindakan membaling telefon bimbit adalah tidak wajar kerana itu adalah harta milik pekerja.

Bukan nak saIahkan sesiapa tapi tahu kot tempat kerja jangan main hp kalau takde benda urgent dibuat pulak majikannya mood swing. Dua2 tak professional.

Boss melayu especially perempuan memang macam ni ea, tanya je. sebab dah pernah ada experience, perangai nauzubillah sebabtu company tak maju maju Woozy face.

Hp tu kalau majikan beli boleh la dimaafkan kalau dia sendiri beli . Ehhh ingat beli hp pakai bulu ketiak ke ! Aku dulu main fone masa kerja dpt vcn je . Gaji potong . Ini sampai campak !! Hmmm cari kerja lain je la ! Dah la ramai tukang ngadu . Dia rakam pastu share tak pe plk!

Ini kalau nak buat report pun kene fikir banyak kali. Bila ditanya sebab nanti takkan nak jawab “saya main tiktok waktu kerja” Face with tears of joy. Apa-apa pun bos dia tak patut hempas phone.

Kalau aku dapat pekerja camni pon, aku marah. cuma campak phone dia tu melampau lah.

Better lah dari senyap senyap kena fired.

Bagi kami sebagai pekerja tidak harus salah gunakan masa untuk bekerja dengan melakukan perkara yang tidak berfaedah dan melalaikan. Dalam masa yang sama majikan perlu bijak mengawal em0si supaya tidak terlampau agr3sif hingga mer0sakkan harta benda pekerja.

Vide0 :

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :