Luahan Hati Seorang Suami Yang Hampir Putus Asa Dalam Hidup, Lelaki Ini Menangis PeIuk lsteri Di Ceramah Ustaz Ebit Lew

Siapa sahaja yang tidak kenal dengan penceramah bebas, ustaz Ebit Lew yang menjadikan laman sosiaI miliknya sebagai medium untuk menyampaikan dakwah secara ‘haIus’ kepada orang ramai. Ternyata, pendekatan yang digunakan oleh ustaz Ebit berjaya membuka hati ramai orang untuk menerima dakwahnya.

Terbaru, beliau ada berkongsi sebuah video berdurasi 03:32 saat yang menunjukkan kisah seorang su ami yang pernah rasa putus asa dalam hidup kerana kesempiitan hidup yang dialaminya.

Rasa lebih baik matti je

Seorang abang ni cerita rasa putus harapan dalam hidup sehingga datang rasa lebih baik matti je. Betapa rasa selalu susahkan lsteri yang baik. Buat salah padanya. Hilang pekerjaan. Buntu cari kerja.

Video:

Saya dekat dan cakap padanya Allah sayang padanya. Dia ada doa Nabi saw. Doa ibu bapa dan lsteri. Abang tu peIuk saya menangis.

Doa seorang lsteri solehah

Selepas itu abang tu tanpa selipar terus pergi ke tempat lsterinya peIuk minta maaf. Semua sebak menangis. Ya Allah terharunya. Syukur abang ni baru dapat kerja dan berterima kasih pada lsterinya membawa beliau ke sini. Masya-Allah.

Abang ini orang baik dan renndah diri. lsterinya baik dan memaafkannya. Doa seorang lsteri yang solehah. Subhanallah. Syukur pada Allah.

Beberapa pasangan nak berpisah hari ini juga bisik pada saya tak jadi nak berpisah. Allahuakbar. Terima kasih Allah. Dialah Allah Maha Kaya. Maha Kuasa. Hati manusia dalam genggamanNya.

Rata-rata turut sebak dan mengalirkan air mata selepas menonton video ini. Ada juga diantara warganet yang berkongsi pengalaman mereka yang hampir puutus dalam hidup.

Sumber: Ebit Lew