“Lama weh aku tunggu nak dapat jodoh, dan Allah terus bagi rezeki zuriat.” – Arw4h Abam

Pemergian Abam amat dirasai bukan sahaja buat ahli keluarga. Malah rakan artis dan juga seluruh rakyat Malaysia. Pemergiannya secara mengejvt memberikan ikhtibar kepada semua bahawa ajaI dan m4ut tidak mengira usia.

Hampir lebih 2 ribu orang memenuhi ruang masjid dan perkarangan kubur untuk sama-sama mengiringi jenaz4h arw4h. Antara yang turut hadir adalah Fizo Omar. Mereka pernah bekerjasama dalam teater Siti Di Alam Fantasi. Menurut Fizo, arw4h Abam pernah menyatakan hasrat untuk berundur dalam industri dua bulan yang lalu.

“AKU MACAM TAK NAK KERJA DAH, RASA NAK DUDUK RUMAH JE MAIN DENGAN ANAK”

Ayat ni lah terlintas dlm kepala aku bila dpt tahu yg Abam dah tak de pg td, ni last conversation aku ngn arw4h masa buat teater Siti Di alam Fantasi 2 bulan lepas. Punyalah seronok dia cter pasal anak dia, Hamzah. “lama weh aku tunggu nak dapat jodoh, dan Allah terus bg rezeki zuriat, macam tak caya dgn keadaan aku mcm ni Allah bg rezeki kat aku”. “kalau ikutkan hati aku,rasa tak nak keluar rumah, nak main ngn anak je hari2, tu la bila aku habis keje pecut balik rumah nak main ngn anak”. aku paham perasaan tu sbb aku pun berada dlm situasi yg sama, beza Maryam dan Hamzah tak sampai setahun. Tiap kali borak psl anak je aku blh rasa dan nampak dia punya excited dan rasa bersyukur tu lain macam.

Hari ni aku sedih sgt bila pg ziarah keluarga td, bila tgk Hamzah,aku tak leh tahan sebak aku, sbb aku tahu betapa bapaknya sayang dia..Allahu.Apa yg aku blh sampaikan pada Hamzah, bapak kau ni orang yang baik dan tak pernah nak berckp psl orang lain dan dia sgt bertanggung jawab kpd keluarga dia.kau beruntung menjadi keturunan yg baik, tengoklah beribu orang yg dtg memberi penghormatan terakhir pada bapak”.

Pandanglah ke arah positive dgn percaturan Allah, sekurang kurangnya Allah mengurniakan salah satu nikmat dunia sebagai seorang bapa yg dpt memberikan kasih sayang kpd seorang anak walaupun hanya 8 bulan sahaja.Allah sebaik2 perancang, jgn sesekali kita menidakkan aturanNYA, Allah menjemput anak kpd Ali Puteh (adik Abam) dan DIA mengizinkan Ali menjadi juara MLM dan rezekinya melimpah ruah dan semalam Allah menjemput pula Abam.Dan aku percaya pangkat sebagai bapa saudara sama sperti bapa sendiri.

Kawan2, mungkin Balu kpd arwah, anaknya Hamzah atau keluarga tak perlukan bantuan dari segi kewangan, tetapi kita sebagai sesama Islam tak salah kalau kita nak kongsikan rasa kasih sayang dan moral support utk kita bantu mereka yang akan meneruskan kehidupan baru mereka selepas ini.

Saya doakan semoga semua yg membaca ini, Allah gerakkan hati kita semua dgn membantu keluarga arw4h dgn seikhlas hati,

AL – FATIHAH.

#ABAMBOCEY #gemukisawesome

View this post on Instagram

“ AKU MACAM TAK NAK KERJA DAH, RASA NAK DUDUK RUMAH JE MAIN DENGAN ANAK”. . Ayat ni lah terlintas dlm kepala aku bila dpt tahu yg Abam dah tak de pg td, ni last conversation aku ngn arwah masa buat teater Siti Di alam Fantasi 2 bulan lepas. Punyalah seronok dia cter pasal anak dia, Hamzah. “lama weh aku tunggu nak dapat jodoh, dan Allah terus bg rezeki zuriat, macam tak caya dgn keadaan aku mcm ni Allah bg rezeki kat aku”. “kalau ikutkan hati aku,rasa tak nak keluar rumah, nak main ngn anak je hari2, tu la bila aku habis keje pecut balik rumah nak main ngn anak”. aku paham perasaan tu sbb aku pun berada dlm situasi yg sama, beza Maryam dan Hamzah tak sampai setahun. Tiap kali borak psl anak je aku blh rasa dan nampak dia punya excited dan rasa bersyukur tu lain macam. . Hari ni aku sedih sgt bila pg ziarah keluarga td, bila tgk Hamzah,aku tak leh tahan sebak aku, sbb aku tahu betapa bapaknya sayang dia..Allahu.Apa yg aku blh sampaikan pada Hamzah, bapak kau ni orang yang baik dan tak pernah nak berckp psl orang lain dan dia sgt bertanggung jawab kpd keluarga dia.kau beruntung menjadi keturunan yg baik, tengoklah beribu orang yg dtg memberi penghormatan terakhir pada bapak”. . Pandanglah kearah positive dgn percaturan Allah, sekurang kurangnya Allah mengurniakan salah satu nikmat dunia sebagai seorang bapa yg dpt memberikan kasih sayang kpd seorang anak walaupun hanya 8 bulan sahaja.Allah sebaik2 perancang, jgn sesekali kita menidakkan aturanNYA, Allah menjemput anak kpd Ali Puteh (adik Abam) dan DIA mengizinkan Ali menjadi juara MLM dan rezekinya melimpah ruah dan semalam Allah menjemput pula Abam.Dan aku percaya pangkat sebagai bapa saudara sama sperti bapa sendiri. . Kawan2, mungkin Balu kpd arwah, anaknya Hamzah atau keluarga tak perlukan bantuan dari segi kewangan, tetapi kita sebagai sesama Islam tak salah kalau kita nak kongsikan rasa kasih sayang dan moral support utk kita bantu mereka yang akan meneruskan kehidupan baru mereka selepas ini. . Saya doakan semoga semua yg membaca ini, Allah gerakkan hati kita semua dgn membantu keluarga arwah dgn seikhlas hati, ( Siti Norhidayah – 4732721822 – Public Bank) . AL – FATIHAH. . #ABAMBOCEY #gemukisawesome

A post shared by fizoomar (@fizoomar) on

Perkongsian yang dibuat oleh Fizo Omar turut mendapat komen baIas dari para pengikutnya di IG. Rata-rata mereka turut merasa sedih atas kehiIangan seorang yang berbakat besar dalam Industri hiburan. Namun dalam masa yang sama mereka sama-sama mendoakan yang terbaik untuk arw4h dan juga keluarga.

Siapa kita kan nk tidakkan kehendak Allah.. mngkin ada hikmah di sebalik semua ini kan.. semoga mereka diberikan kekuatan menghadapi semua nya.. #alfatihah

Sayu hati bila terbaca pasal arw4h abam. Moga syurga miliknya. Semoga hamzah bsr mjd anak yg soleh selalu mendoakan utk arw4h bapanya.

Allahuakbar ramai yg sayangkan arw4h Abam.. Dan insyaallah ramai juga yg sayangkan Hamzah.. Moga Hamzah membesar jd anak soleh sebagaimana didikan ibubapa yg sgt baik.. Al fatihah

ya allah..tenangla abam kt sana..smg abam ditmptkn bersama hamba2 yg beriman..rindu dgn lawak jenaka abam

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :