“Janganlah tanya tentang harta dulu, tanya tentang hutang piutang arw4h Abam.”

Akibat tuIar tentang kontr0versi yang berlaku antara keluarga arw4h Abam, ramai yang tertanya-tanya tentang apakah yang berlaku antara Ali dan juga isteri arw4h Abam. Ali semalam ada memuat naik status berkenaan isteri arw4h yang dikatakan mengejar harta.

Tetapi selepas beberapa minit status tersebut dipadam dan Ali memuat naik status tidak berpuas hati terhadap usahawan terkenal Datuk Alif Syukri yang datang ke rumah isteri arw4h tanpa keizinan mereka.

Dalam temuramah yang dibuat, Datuk Aliff telah mengajukan soalan yang agak sensitif berkenaan harta peninggaIan arw4h. Jelas dapat dilihat dati wajah Nor Hidayah yang kurang selesa dengan soalan tersebut, namun Hidayah memberitahu bahawa kereta dan telefon bimbit arw4h tidak ada padanya dan sukar untuk dia membawa anaknya, Hamzah yang ketika itu sedang demam.

Hal ini telah menyebabkan ramai netizen membuat andaian sendiri. Seperti sebelum ini, arw4h Abam pernah memberitahu bahawa isterinya seorang yang sangat lurus. Hidayah akan buat dan jawab apa sahaja yang orang suruh atau tanya.

Melalui temubual dengan Melodi, sedikit sedutan menjelaskan bahawa pada hari kedua Ali telah memanggil ibunya, Hidayah serta ahli keluarga yang lain untuk membincangkan hal ini. Ali menjelaskan supaya tidak perlu tanya tentang harta terlebih dahulu, tapi dulukan urusan hutang piutang arw4h.

Walau bagaimanapun, ini hanyalah sedikit sedutan dari pihak Ali. Mungkin nanti akan ada komen baIas dari pihak Hidayah. Ramai netizen yang mahu maklum baIas dan mendengar dari pihak Hidayah. Apa-apa pun kami harapkan isu harta dan kekeluargaan ini dapat diselesaikan secara baik.

Para netizen juga rasanya tidak perlu menjadi batu api atau menyimbah minyak dalam kemelut keluarga mereka.

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :