Fesyen bertudung nampak leher. Yatt Hamzah luah rasa kesaI dengan sikap sesetengah seIebriti

Sejak akhir-akhir ini ramai golongan seIebriti yang mula berhijrah memakai tudung. Namun cara pemakaian hijab mereka menjadi pertikaian kerana tidak betul-betul mengikut garis panduan yang ditetapkan malah hanya tutup rambut semata-mata tetapi mendedahkan aur4t yang lain seperti leher dan telinga.

Pelakon Yatt Hamzah memuat naik status dan meluahkan rasa kesaI dan risau dengan sikap segeIintir seIebriti yang tidak sensitif dengan cara menutup aur4t yang sebetulnya. Malah cara pemakaian hijab yang dianggap fesyen ini telah menjadi ikutan anak-anak muda di luar sana.

Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan2 yg beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” [Surah Al-Ahzab : 59]

Aku perhati atau melihat dalam syurga , maka aku dapati kebanyakkan penghuninya terdiri daripada golongan orang-orang susah,dan aku melihat di dalam neraka maka aku dapati kebanyakkan penghuninya ialah golongan WANITA. [ hadis Riwayat Bukhari ]

Iman seakan-akan menj3rit apabila melihat mereka yang tidak mampu untuk menutup aur4t dengan sempurna.

Sedarlah duhai wanita kalian dikasihi ALLAH.. Tutuplah aur4tmu dengan sempurna.. Wallahi, aku menulis dan berpesan ini LILLAHITAALA hanya keranaMU, utk diriku juga krn aku ada anak2 perempuan yg sdg membesar menjadi dewasa dan bakal menjadi ibu seperti ku. Jauhkan mereka dr perkara2 Mungk4r.

Aku juga pernah laIai dan jahiI, krn itu aku tdk mahu perkara yg sama berlaku pd wanita2 lain. Aku berpesan krn aku sayangkan semua. Berikan kami kekuatan utk menjadi wanita Solehah yg taat padaMU krn kami takut azabMU yg amat dasyhat.. ALLAHUAKBAR. .

View this post on Instagram

Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan2 yg beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” [Surah Al-Ahzab : 59] . . Aku perhati atau melihat dalam syurga , maka aku dapati kebanyakkan penghuninya terdiri daripada golongan orang-orang susah,dan aku melihat didalam neraka maka aku dapati kebanyakkan penghuninya ialah golongan WANITA. [ hadis Riwayat Bukhari ] Iman seakan-akan menjerit apabila melihat mereka yang tidak mampu untuk menutup aurat dengan sempurna. Sedarlah duhai wanita kalian dikasihi ALLAH.. Tutuplah auratmu dengan sempurna.. Wallahi, aku menulis dan berpesan ini LILLAHITAALA hanya keranaMU, utk diriku juga krn aku ada anak2 perempuan yg sdg membesar menjadi dewasa dan bakal menjadi ibu seperti ku. Jauhkan mereka dr perkara2 Mungkar. . Aku juga pernah lalai dan jahil, krn itu aku tdk mahu perkara yg sama berlaku pd wanita2 lain. Aku berpesan krn aku sayangkan semua. Berikan kami kekuatan utk menjadi wanita Solehah yg taat padaMU krn kami takut azabMU yg amat dasyhat.. 😢 . ALLAHUAKBAR.. . #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah #darihatiseorangmujahidah #bondaYattshare #bondaYHshare #aurat #amarmaarufnahimungkar #Astaghfirullah #Allah

A post shared by BONDA YATT . BONDA OF 4 (@yatthamzah_suci) on

Perkongsian yang dibuat oleh Yatt turut mendapat komen dari para pengikutnya yang rata-rata bersetuju dengan teguran yang dibuat olehnya.

Setuju ukhti… Moga status ukhti ni jd asbab mereka berubah jd lebih baik dan mengikut sy4riat..

Betul.. Sedih moga diberi kefahaman yg lebih.. az4b di sana lebih pedih.

Kalau payah sangat tak nak pin bagai..pakai je tdung sarung..smdah ABC

Allahu..sedih bila tengok kan..yg paling sedih bila dulu dah tertutup elok tapi sekarang pakai hijab dah macam lilit2 leher, nampak leher. Moga kita dijauhkan dan sentiasa istiqamah dalam menutup aur4t

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :