“Dato’ dah berjaya buat airmata saya jatuh malam ni.”

Ramai yang tidak tahu bahawa usahawan selebriti Dato’ Seri Vida sebenarnya mempunyai seorang anak angkat yang bernama Amanda. Menurut DSV, beliau mengambil Amanda ketika berumur dua hari dan pada ketika itu keadaan Amanda amat menyedihkan. Tetai DSV tekad untuk mengambil dan menjaganya sendiri.

DSV juga akan menjelaskan dan berkongsi tentang Amanda kepada orang ramai satu hari nanti. Beiau bersyukur anak-anaknya Cik B dan Kacak turut menyayangi Amanda seperti adik kandung sendiri.

Terdahulu DSV pernah mengharungi detik hitam apabila dua orang anak kandungnya, Muhammad Eddie Zuhdie Mohd. Amin, 11, dan Muhammad Edrie Zikrie Mohd Amin, 10, meninggal dunia dalam satu kejadian kebakaran pada tahun 2013.

ANAK ANGKAT SY.. SEJAK USIA 2 HARI DIBELA.. Amanda

Alkisah sy ambil Amanda,

Tahu melalui call.. org cakap ada baby comel.. sy terbayangkan mcm baby bak bidadari

Rupanya.. dlm keadaan berkudis.. dan tak bermaya

Sy tak bg orang sentuh,

Sy jaga sndiri.. wlaupun sibuk

Sbb sy nk dia akan kasih sy.. sy akan rasa syg kat dia

Alhamdulillah la..

Stakat ni tak pernah lagi naik tangan kat dia.. WLAUPUN KDG DEGIL TAK TERKAWAL

Anak sndiri pun time sy marah bergegar rumah..

Tapi amanda tak pernah merasa kena marah

Sy tak smpai hati tp.. PERLU BNYK KESABARAN

Takper.. one day.. tunggu

Dia akan cantik.. luar biasa

Skrg pun da nampak dia petah bercakap…

Bole jadi BUSINESSWOMAN

Syg2 pernah tengok org ada anak angkat?

Atau yg bela anak angkat?

Mcm mna pengalaman…

Sy betul2 nk tahu..

Cer komen.

View this post on Instagram

ANAK ANGKAT SY.. SEJAK USIA 2 HARI DIBELA.. Amanda . Alkisah sy ambil Amanda, Tahu melalui call.. org cakap ada baby comel.. sy terbayangkan mcm baby bak bidadari Rupanya.. dlm keadaan berkudis.. dan tak bermaya . Sy tak bg orang sentuh, Sy jaga sndiri.. wlaupun sibuk Sbb sy nk dia akan kasih sy.. sy akan rasa syg kat dia . Alhamdulillah la.. Stakat ni tak pernah lagi naik tangan kat dia.. WLAUPUN KDG DEGIL TAK TERKAWAL Anak sndiri pun time sy marah bergegar rumah.. Tapi amanda tak pernah merasa kena marah Sy tak smpai hati tp.. PERLU BNYK KESABARAN . Takper.. one day.. tunggu Dia akan cantik.. luar biasa Skrg pun da nampak dia petah bercakap… Bole jadi BUSINESSWOMAN . Syg2 pernah tengok org ada anak angkat? Atau yg bela anak angkat? Mcm mna pengalaman… Sy betul2 nk tahu.. Cer komen

A post shared by Dato' Seri Dr. Hajah Vida (@datoserivida) on

Allah membekalkan sekeping hati suci..selautan kasih pada anak Mama yg HEBAT

@cikb_havoc66 sangat penyayang pada budak.. baby..tak pilih bulu.. im soo touched.. soo proud of U @cikb_havoc66 .

One day @cikb_havoc66 akan jadi Insan Hebat..

Amanda.. Kisah yg akan sy share dgn semua.. nanti….

Perkongsian yang dibuat mendapat komen dari para pengikut. Mereka memuji sikap DSV dan juga anak-anaknya yang jelas menyayangi dan melayan Amanda dengan baik.

Allhamdulillh .. cik b sangat baik .. air muka pun dah tau , kejujuran dalam setiap pkra yg dia buat.

Cik B ni walaupun nampak macam hip hop perwatakan dia,tp dia sgt penyayang…selalu perhati kalu video dsv,cara dia layan amanda…walaupn bkn darah daging sndri,tp dia sgt syg amanda…semoga cik b jadi anak solehah penyejuk mata.

Suka tengok perwatakan cik B ni… Sempoi, brutal tapi penyayang… Nak buat menantu takder anak lagi…

Dato dah berjaya buat airmata saya jatuh mlm ni.

Cik B anak yang baik..dari air muka dia pun kita dah tau dia baik & merendah diri

Apa kata anda?
Kongsi Artikel Ini :