“Beg Baju Disuruh Bawak Turun Sekali Masa Turun Kereta” Anak Dia Kata Dah Tak Nak Jaga

Gambar seorang wanita tua terduduk s4yu di kerusi dipercayai sedang menanti anaknya itu tersebar di dinding media sosial mendapat perhatian net1zen yang rata-rata bersimpat1 dengan nasib wanita berkenaan.

Semalam tular satu hantaran yang dimuatnaik oleh salah seorang pengguna Facebook, Cek Rozz Jannah yang memaparkan kejadian pilu didakwa terjadi di Kulim, Kedah. Mohon bantuan sampai dapat kepada ahli keluarga. Baru berlaku.

Makcik ni dok tunggu anak dia, tadi turun kereta anak dia mai beli barang di kedai Raja Ali Taman Sungai Kob. Anak tak datang ambik lagi, dari resit kedai beli barang sekitar jam petang tadi. Sampai sekarang tak datang ambik lagi.

Tanya rumah di mana, dia bagitahu duduk Pantai Prai, Anak duduk di Penang. Anak tak datang ambik lagi, jadi mungkin orang awam akan bantu hantar pergi balai Sungai Kob.

Dia bagitahu anak pergi basuh kereta. Kedai basuh kereta ada depan tu saja, sebelah ABC Buah Sungai Kob. Tak nampak kereta biru pun. Anak dia naik kereta biru dia bagitau tadi, yang hantar anak perempuan.

Masa nak turun kereta beli barang anak dia dah bagi beg kain baju suruh bawak turun sekali, jem macam ni. Tak tahu apa tujuan buat macam tu.

Menurut dakwaan, nama wanita itu Aishah, umur 80, anak nama Jannah, dia dapat bantuan JKM rm300 bulan-bulan, kad pengenalan anak pegang. Keadaan terkini, dia dilaporkan ada dia Balai polis Sungai Kob.

Dalam masa yang sama, ada pihak yang mendakwa bahawa bahawa pihak polis telah menghubungi keluarga wanita berkenaan.

Pihak polis dah hubungi pihak keluarga, anak dia taknak bela dah, kes dipanjangkan ke Jabatan Kebajikan Masyarakat

Anak beliau tidak mahu menjaga dan menyerahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut, anak derhaka

Bukan nak bukak a1b sesiapa, tapi biar kisah ni jadi pengajaran, sampaikan kepada saudara terdekat

Mak boleh bela 10 anak, tapi anak belum tentu dapat bela seorang mak

Bagilah kat aku mak hang oi, aku dah 13 tahun hidup tanpa mak

Sedihlah macam ni, kenapa anak dia buat mak macam ni

Anak jenis ni mai bagi penyepak je, jenis tak kenang jasa mak

Gamak dia takmau bela, hilang satu doa yang tiada hijab antara Allah

Pihak Polis telah dapat menghubungi keluarga/ anak makcik ni… dan sah dimaklumkan oleh anak yang makcik ni ditinggalkan dan anak tidak mahu lagi menjaga emaknya. Oleh demikian, info berkemungkinan pihak polis akan menyerahkan kepada pihak berkenaan utk tindakan lanjut.

Selalu kes macam ni hanya dapat dilihat di kaca tv.. Apapun sebab atau s4lah makcik ni… semoga Allah mempermudah urusan baki akhir hayatnya di dunia ini… MasyaAllah…

Wahai para pembaca…

Info bukan utk mengaibkan sesiapa tetapi biarlah menjadi pengajaran kepada yg masih hidup dan masih mempunyai mak dan ayah..

Sumber: Cek Rozz Jannah 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Kredit: vanilladaily